England del 1

Tror minsann inte jag visat några bilder från vår roadtrip i England i somras! Så kan vi ju inte ha det! Blandar bilder med text, så det får bli några delar.
 
Vi var iväg en vecka i juli. Vi hade bokat alla boenden hemifrån, eftersom vi upptäckte att det var ganska uppbokat. Dessutom är det faktiskt ganska praktiskt att ha planerat rutten i stora drag, det blir mer friktionsfritt och lättare att planera sin dag och ge rum till impulsiva infall.
 
Efter att vi hämtat ut bilen körde vi mot den lilla byn Coggeshall, där jag bodde under min aupair-tid. VI promenerade runt och jag visade Patrik "mina ställen". Åt supergod fish and chips, innan vi körde vidare till nattens sovställe. 
 
Vi spenderade första natten på ett väldigt fancy ställe. I ställets minsta och förmodligen varmaste rum, så väl där kändes det inte särskilt lyxigt ändå. Vi var trötta och jag var spänd efter att ha kört vänstertrafik. Jag kom in i det ganska fort dock, och körde restan av veckan. 
 
Spenderade första dagen i Oxford. En stad som bestod av väldigt många universitet! Vi var för snåla (alt. ekonomiska) för att gå in och kolla i något av dem. Jag tyckte det var ganska störigt att de ens bara tog betalt för att gå in på ett universitet. Men men, dumma turister brukar ju betala för sig ;)
 
Efter att strosat runt i Oxford rullade vi vidare mot badrummet som tripadvisor översatte det, eller som det stod på skyltarna, Bath. Här checkade vi in på kanske det bästa stället jag någonsin bott på. Ett b&b, som var superduperfint, mysigt, bjöd på en helt ljuvlig frukost och hade väldigt trevlig och tillmötesgående personal. Sköna sängar och mjuka handdukar... ska jag fortsätta?
 
 ... fortsättning följer.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Inte avundsjuk någonstans <3

Kommentera här: