Sjukstuga

 
Oj, vad det är tyst med inlägg här på lilla bloggen. Inte ens semesterbiderna från Mauritius har kommit upp. Har dessutom hunnit med en tripp till storstaden med min mamma, där vi såg musikalen "LIvet är en schlager" den var så fantastiskt bra! Rekommenderar er verkligen att se den om ni får möjlighet.
 
Hursom, är det lite sjukstuga som gäller här denna helgen. För mig. Jag har haft feber i veckan, men varit lite dumdristig och jobbat ändå. Det kändes av igår, då jag fick gå hem efter förmiddagsrasten. Helgens planer är därför att ta det lugnt, vila och vila. Min kära sambo påminner mig hela tiden, vila är inte riktigt min cup-of-tea på helgen. Då vill jag hitta på saker, men när en promenad till biblioteket 300 meter bort är jobbigt, så kan jag gå med på att vila, trots allt.
 
På bilden ser ni ett nyinköp från tgr. Tanken var först att sprejmåla den vit, men jag gillar den gula tonen mer o mer. Känns friskt och vårigt. Rosorna fick följa med hem från mataffärn idag, så stora och fina.
 
 

Kommentera här: