En hemmagjord tvättkorg

Jag har länge tittat och letat efter en passande tvättkorg. Lagom stor, snygg och helst inte så dyr. Det har inte gått särskilt bra. För ett tag sedan hittade jag en bild på pinterest, som jag gick igång på. För några helger sedan inhandlades vad som behövdes till grunden (saknas innertyg fortfarande) och idag knåpade jag ihop det hela.
 
Köpte nät och vad som kallades blomsterbräda på Granngården.
 
Mätte ut bredden på nätet och knipsade av.
 
Knipsade av som ovan, så varannan ruta var kvar.
 
Vek ner dessa rutor under plattan och...
 
...häftade fast med häftpistolen.
 
För att få samman ändarna fick jag knipsa lite till och vika ihop. 
 
 
Sista momentet var att återigen knipsa, så höjden blev lagom.
 
Voila! Nu fattas det bara ett innertyg sen är det klart!
 

Kommentarer:

1 sophie :

👍

2 sophie :

👍

3 Hanna Paulsson:

Åhh vilken fin blogg.. Sååå fina bilder.

4 Frida:

Men Åååh så fin. Kommer garanterat göra en i framtiden :)

5 Frida:

Men Åååh så fin. Kommer garanterat göra en i framtiden :)

6 emma:

Tack för detta underbara tips! Tänkte köpa en ny tvättkorg, detta tips spara mig några tusenlappar =)

Svar: Men vad härligt att höra! Jag hittade tipset på pinterest så det var inte helt från eget huvud ;)
Anna

Kommentera här: