Direktrapportering från ett äkta amerikanskt motell...

Godmorgon (här är klockan bara strax efter 06 och jag har varit vaken minst en halvtimme)!Sänder denna direktrapportering, från ett väldigt speciellt motellrum. Vi hämtade ut vår hyrbil igår, en vit Nissan, mycket tjusig och alldeles för lätt att köra fort i. Kvinnan i receptionen undrade om vi ville ha gps inkluderat, men eftersom vi är lite snåla alternativt ekonomiska (Patrik menat på att vi kanske rent av var lite dumma) så tackade vi vänligt mem bestämt, nej. Varför undrar ni? Jamen, vi har ju en klassisk vägatlas och en gps med ej existerande usa-kartor i bagaget. Tanken är att vi ska köpa ett sd-kort med Nordamerikas kartor, till den gps vi har med oss. Det finns att köpa på Walmart. Vi har varit inne på ett Walmart, men deras minneskort var typ, borta för tillfället. De höll på att möblera om och sen fattade jag inte riktigt mer. Hur som helst har det gått alldeles utmärkt utan gps. Jag tycker det känns mer äkta och på riktigt, Patrik tycket jag överdriver. Efter x antal timmars körning igår (jag körde också minsann!) var klockan plötsligt halv nio (på kvällen alltså) och vi behöver hitta ett ställe att bo på. Så nu hade ju den där gps:en faktiskt varit rätt behändig. Men men, ett blommigt litet rum som osar gammal rök och har ett tillhörande blått badrum med stoppad toalettring, är inte fyskam.Vi kommer förmodligen aldrig välja ett sådant här typ av motell igen, så det är lika bra att passa på att njuta. Därav min tidiga (återigen, klockan är 06.30 nu...) morgonrapportering, inte för att jag vill härifrån så fort som möjligt, inte då.Jag har ingen passande bild i telefonen (det är därifrån jag skriver sedu) så ni får hålla till godo med min välskrivna text istället! pusspåre'

Kommentera här: