Vad hände? Slog en bomb ner?!

Ibland får jag känslan av att "man" alltid ska ha det så rent och fint hemma. Men när man håller på att baka och receptet kräver inte bara tre olika bunkar men även en hel del plats för formar, plåtar och kastruller då tar det liksom mycket plats och det blir mycket disk. Så här hemtrevligt stökigt såg det ut när ugnen gräddade de små härligheterna.


Stökigt, eller hur? Det roliga är att jag inte överdrivit bilden, det bara blir så här när jag ska greja i köket. Troligtvis är detta också anledningen till varför jag drar mig för det. Men det tjusiga i kråksången är hur fint det blev när allt var diskat och undanplockat. Doften av de nygräddade matmuffinsen är inte helt fel det heller.

 


Nu ska jag köra hem till mina föräldrar och hämta en påse kläder som förhoppningsvis ska säljas på loppis imorn. Sen blir det nog lite hemma-spa-mys innan kvällen avrundas med middag och drinkar tillsammans med min fina vän Sophie!

Kommentera här: