jag tror jag börjar avsky myndigheter lite grann

Det är faktiskt rätt stört att jag har gått på lärarhögskolan i tre och ett halvtår utan att någonsin ha behgövt kontakjta studentkåren. Nu när det är tre månader sedan jag avslutade studierna tvingas jag ringa och be om hjälp! Ha, det är förresten rätt så lustigt. För några veckor sedan slog jag upp en nattdröm jag haft, som enligt min drömtydarbok menade att jag skulle komma att irritera mig på myndigheterna. Idag får jag reda på att examinatorn är att jämföra med en slags myndighet vars ord är lag.

Så nu verkar det inte bättre än att vi mer eller mindre tvingas omregistrera oss till kursen för att få möjlighet till handledning för att göra examensarbetet bättre. Något som för oss är "bran new information" eftersom det inte var någon som hintade oss detta efter opponeringen i Januari!

Usch för skola, studier och myndigheter. En himla tur jag har klipptid idag.

Kommentera här: